Story of... Sugar
This episode explores the history of sugar, tracing its evolution from a rare commodity to a ubiquitous part of contemporary diets. It delves into the link between sugar and European expeditions to tropical islands, as well as its connection to the Transatlantic slave trade. Presenter Kate Comer joins others worldwide to uncover the remarkable journey of this addictive substance.