Nils Holgersson
Reckless and daring, Nils is quite a rebel against authority. One day the mischievous elf Athanor transforms Nils into a miniature human! Nils discovers that he can talk to animals now and he makes a new friend: Martin the gander. With his faithful new friend, Nils embarks on the most extraordinary journey among the wild geese.
Reckless and daring, Nils is quite a rebel against authority. One day the mischievous elf Athanor transforms Nils into a miniature human! Nils discovers that he can talk to animals now and he makes a new friend: Martin the gander. With his faithful new friend, Nils embarks on the most extraordinary journey among the wild geese. In the company of Akka, the experienced leader of the geese; Gorgo the Eagle, who believes he is a goose; the charming Soft Feather – and her two rival sisters – the boy learns to live by the rules of a community. But what were Athanor’s true intentions when he transformed Nils? It was to give the young elf Lina an ally against the dangerous Dark Elf‘s schemes of conquest and to help protect her world – and nature itself.