Latin America from Above
From the cold waters of the Beagle Canal to the warmth of the Caribbean Sea, "Latin America from Above," narrated by renowned Mexican musician Jay de la Cueva, explores an aerial perspective of the geography, history and culture of eight stunning regions of Latin America through high-resolution images, untold stories and curious facts about the natural and cultural diversity of each region.
The voice of renowned Mexican musician Jay de la Cueva accompanies a flight over the Patagonia and the Argentinean northwest, the Peruvian coast and mountains, the north and south of the Dominican Republic, and the Yucatan Peninsula and Baja California Sur in Mexico. From the cold waters of the Beagle Canal to the warmth of the Caribbean Sea, "Latin America from Above" explores an aerial perspective of the geography, history and culture of eight stunning regions of Latin America. Just like a condor flying over the mountains and valleys of the Andes, the NatGeo drone films over the Yucatec cenotes and the remnants of the Mayan culture, tags along the flight of the flamencos traveling from the Celestún to the Lagartos estuary, contemplates the colors of the multitudinous El Señor de los Milagros procession in Lima, follows the trot of the pronghorn in El Vizcaíno, watches whales in Puerto Madryn, delves into the mystery of Machu Picchu and Ollantaytambo, crosses the heights of the puna alongside the Train to the Clouds, follows the tracks of Columbus in Santo Domingo and the footsteps of the Incas in Palpa and Nazca. Featuring spectacular images filmed at the very highest resolution, along with untold stories and curious facts about every region, this show tells the story of the natural and cultural diversity of Latin America from a privileged point of view.