Baratometrajes 2.0 is a "more than a documentary" that radiographs cinema in Spain, giving a lead role and voice to filmmakers of low-budget films, to cultural promoters which make things differently, and to distribution and exhibition professionals, obtaining the (almost) perfect portrait of what could be the future of cinema made in Spain.