The 80s: The Decade That Made Us
Take a rollercoaster ride through the decade that made us! THE 80s is not about nostalgia; it is about a decade of people, decisions and inventions that changed our future, told from the perspective of unknowing history makers who lived these iconic moments. It was 10 years of nonstop glamour, unchecked excess, ruthless ambition and explosive technological innovation that combined to produce the historic changes and global events that made us who and what we are today.
In this global mega-doc, National Geographic tells the story of the 1980s like never before. An epic rollercoaster ride told through astonishing archive and dramatic reconstruction, The 80s features interviews with music and film superstars as well as titans of technology, business, media and politics. The world learned to live, work and play in completely new ways in the 80s. Well bring you ten years of breakneck innovation, glamour, success, and ambition, all shot through fascinating trends. This was the decade of the pioneers that made our world today. Welcome back to the 1980s.