Una jirafa en el balcón
Lidia Muñoz, an exiled Argentinian living in Barcelona, escaped to Spain after a kidnapping attempt by the military dictatorship. Forty years later, she is summoned by the Ministry of Justice of Argentina to testify about the abduction and disappearance of Oscar Medina. Lidia has a chance to heal past wounds and face another side of her, hidden since 1978.
Lidia Muñoz, an Argentinian exile and retiree, has been living in Barcelona since 1978, after an attempted kidnapping by the military dictatorship that ruled the country at that time. Pregnant with her only daughter, Valeria, she managed to flee to Spain.
Forty years later, she is summoned by the Argentina Ministry of Justice to testify in the trial for the kidnapping and disappearance of Oscar Medina, Valeria's father. Puzzled at why her mother doesn't want to travel to Argentina, Valeria wants to reclaim her father's memory. Lidia believes she will be able to heal the wounds of the past that still haunt her and face her other self, the woman she has kept hidden since '78 behind the mask of a kind Argentine.