The Long Call
Matthew has returned to North Devon with his husband to live in the small community where he grew up. It’s a place Matthew walked away from 20 years ago after being rejected by his family. Now he’s back, not just to mourn his father but also to take charge of his first murder case. Finding the killer is Matthew’s only focus.
Inspired by the bestselling novel of the same name, this atmospheric crime drama brings to life a new deeply engrossing mystery. The Long Call centres on its intriguing and flawed protagonist, Detective Inspector Matthew Venn. Viewers are first introduced to the reserved but intense Matthew at his father’s funeral. Matthew has returned to North Devon with his husband to live in the small community where he grew up. It’s a place Matthew walked away from 20 years ago after being rejected by his family. Now he’s back, not just to mourn his father but also to take charge of his first murder case. Finding the killer is Matthew’s only focus, and his team’s investigation will take him straight back into the community he left behind and the deadly secrets that lurk there.