I Captured the King of the Leprechauns
A behind the scenes look at the filming of Darby O' Gill and the Little People with Walt Disney and Pat O'Brien.
A behind-the-scenes look at the filming of Darby O’Gill and the Little People, starring Pat O’Brien and Walt Disney. Walt Disney really proves himself an actor in this show. He learns about Irish traditions and customs from O’Brien, then heads to Ireland where he meets King Brian of the Leprechauns and Darby O’Gill. He loves their stories so much, he invites them back to California to star in his movie.