Wild Argentina
Argentina is a large country that spans a great distance north and south. The geographic changes as well as the changes in latitude give the country a huge number of weather variations.
Few countries in South America boast have such contrast and variety. Diverse habitats such as Patagonia’s bleak steppe, soaring Andean snowcaps, vast salt pans, lush rainforest around Iguazu Falls, steamy marshlands of Ibera´, and grasslands of the Pampas support an astonishing range of wildlife – from penguins, whales and seals to condors, armadillos and guanacos.