Giovanni E Le Sue Galline
In Sicily, a small farming village has survived in the area of Marineo, just 30 kilometers from Palermo. Over the course of the four seasons, life and traditions adapt to the changing crops and climate.
In Sicily, a small farming village has survived in the area of Marineo, just 30 kilometers from Palermo. Over the course of the four seasons, life and traditions adapt to the changing crops and climate. This documentary tells the story of the people there who, with the crisis in cereal production and milk cow raising, are seeking to maintain the traditions of their ancestors, their fathers and grandparents. They are still using age-old tools to work the land and raise animal species that are disappearing due to industrial breeding.