Aboard their ship Fleur Australe, the French skipper Philippe Poupon and his wife, the actress Géraldine Danon, embark their four children for a sailing expedition across the Oceans to decipher the signs of climate change. It is an observation trip to raise awareness of the protection of the oceans.