Generation Youtube
As YouTube turns ten we chart the history of the last decade through the lens of the world’s most famous video sharing site.
As YouTube turns ten we chart the history of the last decade through the lens of the world’s most famous video sharing site. This is the human story of those who created it, the stars it gave birth to and the countries whose fates it changed. Featuring early hits like "Diet Coke & Mentos" and "LonelyGirl15," and super virals "Charlie Bit My Finger" and "Gangnam Style," we go behind-the-scenes of the most iconic videos, meet the stars who created them and discover how the platform transformed their lives - and came to redefine the nature of celebrity and pop culture.