Alokasjoukko käy läpi edistynyttä jalkaväen koulutusta Louisianan osavaltion Fort Polkissa, pahamaineisessa Tigerlandissä, joka toimii viimeisenä pysäkkinä ennen sotilaiden lähettämistä Vietnamiin.
Juuri sotilastukikohdan putkasta päässyt alokas Roland Bozz (Colin Farrell) joutuu osaksi nuorten sotilaiden joukkoa, jota valmistellaan Vietnamiin lähtöä varten. Bozzin itsenäisyys ja suoranainen uhmakkuus vihastuttavat sekä hänen miehiään että komentajiaan. Kun joukko lähetetään Tigerlandiksi kutsutulle helvetilliselle harjoitusalueelle, joka toimii viimeisenä pysäkkinä ennen Vietnamia, Bozzin johtajuus ja uskollisuus kuitenkin yhdistävät hänen miehensä – johtaen yllättäviin seurauksiin.