Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
Alexander kärsii elämänsä kauheimmasta päivästä ja alkaa miettiä, tapahtuuko kamalia asioita vain hänelle. Hän saa kuitenkin tietää, ettei ole yksin, kun hänen isänsä (Steve Carell) ja perheensä käyvät läpi omia hirvittäviä mutta ratkiriemukkaita päiviään.
Seuraa 11-vuotiaan Alexanderin (Ed Oxenbould) seikkailua, kun hän kokee nuoren elämänsä hirveimmän ja kauheimman päivän. Päivä alkoi purkalla hiuksissa, ja vastaan tulee yksi epäonni toisensa perään. Kun Alexander sitten kertoo iloiselle perheelleen kurjasta päivästään, hän ei saa juurikaan sympatiaa osakseen ja alkaa miettiä, onko hän ainoa, jolle tapahtuu pahoja asioita. Pian hän saa tietää, ettei ole yksin, kun hänen koko perheensä käy läpi omia hirveitä, kauheita, kurjia ja erittäin pahoja päiviään. Jos joku sanoo, ettei pahoja päiviä ole olemassakaan, hän ei vain ole kokenut sellaista.