Liikenneruuhka / Nukkumanmeonaika / Urheilupäivä / Näöntarkastus
Mummo ja Pappa ovat kutsuneet Pipsan perheineen lounaalle, mutta he jäävät matkalla jumiin liikenneruuhkaan. / Pipsa ja Jyri ovat valmiita nukkumaan pitkän päivän jälkeen. / Pipsan kerhossa on urheilupäivä. Isäpossu kertoo Pipsalle, että osallistuminen on tärkeämpää kuin voitto. / Pipsan ystävällä, Pedro Ponilla, on silmälasit. Pipsan mielestä hänkin saattaa tarvita silmälasit.
Mummo ja Pappa ovat kutsuneet Pipsan perheineen lounaalle. Pipsa, Jyri, Äitipossu ja Isäpossu jäävät matkalla jumiin liikenneruuhkaan. He ovat vielä matkalla lounaan valmistuessa, joten Pappa päättää viedä lounaan heidän luokseen – kottikärryissä. Herkullista ruokaa riittää kaikille liikenneruuhkassa oleville. / Nukkumaanmenoaika lähestyy. Pipsa ja Jyri leikkivät vielä hetken ulkona. Sitten heidän kutsutaan sisälle kylpyyn. Kylvyn jälkeen Pipsa ja Jyri harjaavat hampaansa ja menevät peiton alle kuuntelemaan Isäpossun lukemaa iltasatua. Pian he ovat unten mailla. Äitipossu ja Isäpossu istahtavat alas katsomaan televisiota, mutta pitkän päivän päätteeksi hekin ovat hyvin uneliaita. / Pipsan kerhossa on urheilupäivä. Päivän hauskoja lajeja ovat muun muassa juoksu, hyppy ja köydenveto. Isäpossu kertoo Pipsalle, että osallistuminen on tärkeämpää kuin voitto. Pipsa on samaa mieltä, mutta hän haluaisi silti oikein, oikein kovasti voittaa palkinnon. / Pipsan ystävällä, Pedro Ponilla, on silmälasit. Pipsan mielestä hänkin saattaa tarvita silmälasit, joten Äitipossu vie Pipsan optikolle näöntutkimukseen. Pipsa pettyy hieman kuullessaan, että hänen näkönsä on erinomainen – mutta hän voi silti käyttää upeita aurinkolaseja.