Trilogia kertoo Intian alkuperäisen universumin, Astraversumin, tarinan. Kulttuurillisten käsitteiden ja Intian historian innoittaman trilogian ensimmäinen osa keskittyy Shivaan, joka on eeppisen rakkauden partaalla. Shivan maailma menee päälaelleen, ja silloin hän huomaa yhteytensä Brahmāstraan, ja että hänellä on sisällään suuri voima, Tulen voima! Alkuperäinen hindinkielinen versio on saatavilla lisämateriaalissa.
Brahmāstra-trilogia aloittaa Intian ensimmäisen alkuperäisen universumin, Astraversumin. Se on alkuperäinen elokuvauniversumi, joka perustuu vanhoihin käsitteisiin ja tarinoihin Intian historiasta, mutta sijoittuu nykymaailmaan. Mukana on eeppistä fantasiatarinankerrontaa, seikkailua, rakkautta ja toivoa – kaikki tämä kerrotaan käyttäen huipputekniikkaa ja ennennäkemättömiä visuaalisia keinoja. Brahmāstra Osa 1 on Shivan tarina. Nuori mies ja päähenkilömme on eeppisen rakkauden partaalla, ja kohde on Isha-niminen tyttö. Mutta parin maailma menee päälaelleen, koska Shiva saa tietää, että hänellä on salaperäinen yhteys Brahmāstraan ja sisällään suuri voima, jota hän ei vielä ymmärrä: Tulen voima. Tule mukaan Shivan seikkailuihin, kun hän matkaa Astrojen maailmaan ja selvittää kohtalonsa universumin jumalallisena sankarina. Alkuperäinen hindinkielinen versio saatavilla on lisämateriaalissa.