Dinosaurus
Kun meteoriparvi tuhoaa kodin, iguanodon Aladar perheineen liittyy turvaan matkaavaan dinosauruslaumaan. Matkalla hän ystävystyy brachiosaurus Baylenen, pysäyttämättömän styracosaurus Eeman sekä ärhäkän iguanodon Neeran kanssa. Yhdessä heidän täytyy seistä vahvoina keskellä ruokapulaa, carnotauruksen hyökkäysten uhkaa ja Aladarin erimielisyyksiä lauman itsepäisen johtajan, Kronin kanssa.