Kuoleman jälkeen
Morgan Freeman selvittää, miten eri uskonnot vastaavat siihen, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin silloin päädytään? Jatkaako jokin osa ihmisestä elämää? Tässä jaksossa Morgan Freeman yrittää ymmärtää, miksi ihmiskunnalla on niin suuri pakkomielle kuolemanjälkeisestä elämästä. Hän jututtaa David Bennettiä, miestä, joka kuoli ja palasi takaisin eloon; lääkäri Sam Parniaa, joka on vakaasti sitä mieltä, että jokin meissä selviää maallisen ruumiimme kuollessa; arkeologi Jodi Magnessia, joka paljastaa, miten yhden miehen kuolema antoi ihmisille iänkaikkisen elämän; munkki Swami Varishthanandaa, joka johdattaa Morganin hindujen jälleensyntymisen saloihin; tutkija Enrique Rodriguez-Alegriaa, joka yhdistää muinaisten atsteekkien ihmisuhrit nykypäivän kuolleiden päivän juhlintaan; egyptologi Salima Ikramia, joka tutkii pyramidien hautakammioissa vanhimpia tunnettuja uskomuksia tuonpuoleisesta; sekä Martine Rothblattia, joka on ladannut vaimonsa muistot ja tietoisuuden robottiin tavoitellessaan digitaalista kuolemattomuutta.