Fatherland
Samin päätös liittyä Itä-Saksan poliisiin luo jännitteitä perhe-elämässä. Kasarmilla toveri Raiko lupaa suojella Samia, jos äärioikeisto saa vallan. Punkkanaapuri Henry hakee vapautta ahdistavasta perheestään. Samin konflikti perheen ja poliisityön välillä kärjistyy iltana, jona Berliinin muuri murtuu. Hänen yksikkönsä määrätään estämään itäsaksalaisten lähtö länteen, kun taas Antje suuntaa mielenosoitukseen. Muurin murtuessa kaikki jäävät tuijottamaan tyhjyyteen.