1950-luvun alun Hollywoodissa ohjaaja päätyy kommunistien suosijoita jahtaavan McCarthyn komitean tutkittavaksi. Vaikka ohjaaja onkin tehnyt kompromisseja edistääkseen uraansa, hän ei suostu tekemään niin ystäviensä suhteen pelastaakseen sen.
Tämä veteraanituottaja Irwin Winklerin vaikuttava debyytti ohjaajana ja käsikirjoittajana kertoo eloisasti Yhdysvaltojen pahamaineisesta "mustan listan aikakaudesta". Robert De Niro esittää ykkösluokan ohjaajaa, David Merrilliä, jolle tarjoutuu tilaisuus saada väsähtänyt uransa uuteen vauhtiin todistamalla kommunisteiksi epäiltyjä ystäviään vastaan. Annette Bening esittää Merrillin entistä vaimoa, joka on mukana heitä yhdistävässä skandaalien kierteessä – ja samalla Merrillin mahdollisuudet koskaan tehdä lisää elokuvia hupenevat entisestään.