Alamo
Laivojen hylyt ja kadonneet taistelukentät paljastavat Amerikan kuuluisimman piirityksen salaisuudet ja kertovat, miten Texas vaikeuksista huolimatta sai itsenäisyytensä.
Arkeologit tutkivat tapahtumia vuoden 1836 Alamon taistelussa, joka on Amerikan kuuluisin piiritys. Meksikonlahden hylyt kertovat aseiden kuljetuksesta, mikä enteili suurta taistelua. Arkeologit paljastavat linnoituksen alkuperäisen rakenteen, joka luodaan uudelleen CGI-grafiikan avulla. San Jacintossa tieteellinen tutkimus paljastaa, miten Texas vaikeuksista huolimatta sai itsenäisyytensä.