Marvel Studios' Captain America: The First Avenger
Sen jälkeen kun Steve Rogers on arvioitu sopimattomaksi armeijapalvelukseen, hän ilmoittautuu vapaaehtoiseksi tutkimusprojektiin, joka muuttaa hänet Kapteeni Amerikaksi, supersankariksi, joka on omistautunut puolustamaan Amerikan ihanteita ja johtamaan taistelua vapauden puolesta äärimmäisenä aseena pahaa vastaan. Kun pelottava voima uhkaa kaikkia ympäri maailmaa, maailman paras sotilas taistelee pahaa Hydra-järjestöä vastaan, jota johtaa häijy Punakallo.