A Hard Day's Night (Pilot)
Vaativan erikoistumisjakson aloittanut Meredith Grey ja neljä muuta kirurgiharjoittelijaa yrittävät tasapainoilla elämän ja työn välillä Seattle Gracen sairaalassa.
Harjoittelijoita ohjaa ryhmä taitavia lääkäreitä, joiden aikomuksena on joko muovata keltanokista loistavia kirurgeja tai saada heidät murtumaan. Koulutuksesta vastaava lääkäri, ankara Miranda Bailey, tunnetaan myös ”Natsina”. Flirttailevan ja loistavan kirurgin Derek Shepherdin ja Meredithin välillä on kiistaton seksuaalinen jännitys, jota kielletyn hedelmän tuntu vain vahvistaa. Preston Burken kirurgintaidot ovat ainoa asia, joka on suurempi kuin hänen ylimielisyytensä. Koko porukkaa valvoo tohtori Richard Webber, Seattle Gracen isällinen ja asiallinen kirurgisen osaston pomo.