Pixarin tarina
Näemme ennennäkemätöntä materiaalia Pixarin omista sekä historiallisista arkistoista. Kuulemme animaattoreiden, studiojohtajien, ohjaajien, tuottajien ja ääninäyttelijöiden omia kokemuksia Leslie Iwerksin kiehtovassa tarinassa Hollywoodin mullistaneen Bay Arean yrityksen alkuvaiheista. 1980-luvun puolivälissä innostunut ja innoittava keksijäkolmikko yhdisti kykynsä liiketoiminnassa, taiteessa ja tieteessä luoden uuden keinon tehdä 3D-animaatioelokuvia ja muuttaen elokuvanteon pysyvästi. Ed Catmull, John Lasseter ja Steve Jobs voittivat vuosien esteet ja taloudelliset tappiot ja perustivat täysin uudenlaisen animaatioteollisuuden. Ensimmäisestä täyspitkästä tietokoneanimoidusta elokuvastaan Toy Storysta alkaen Pixar on viihdyttänyt miljoonia ympäri maailman ja vakauttanut vertaansa vailla olevan paikkansa alalla.