Nick Falzone on Long Islandin paras lennonjohtaja, kunnes hiljainen muukalainen, Russell Bell, siirretään hänen osastolleen. Näiden New York TRACONin kahden huippulennonjohtajan välinen kilvoittelu eskaloituu mahdollisesti vaaralliselle tasolle.
Nick Falzone (John Cusack) on Long Islandin kiireisin ja myös paras lennonjohtaja – kunnes Russell Bell (Billy Bob Thornton) ampaisee kaupunkiin kuin moottoripyörällä ajava cowboy. Nämä kaksi kofeiinin ja miehisen uhoilun ajamaa huippuammattilaista ryhtyvät riemukkaaseen älyjen ja tahtojen taistoon, josta vain toinen heistä voi lopulta selvitä voittajana.