Robin Hood
Kun 1100-luvun Englannin ahneet valtaapitävät vievät aatelismiehen maat, hän pakenee metsään ja ryhtyy Robin Hoodiksi, lainsuojattomien ryhmän johtajaksi, ja he ryöstävät rikkailta ja antavat köyhille.
Legenda 1100-luvulla eläneestä aatelisesta, joka ryhtyi köyhien sankariksi, kerrotaan uudelleen tässä tuotannossa, jossa on seikkailua, toimintaa, romanssia ja uusi tulkinta miehestä tarun takana. Jakautuneessa 1100-luvun Englannissa normannit hallitsevat rautaisella otteella ja saksit ottavat riskin ja haastavat heidän valta-asemansa. Otettuaan yhteen normanniritarin kanssa pelastaakseen salametsästäjän hengen saksiaatelisesta, Robert Hodesta (Patrick Bergin), tulee uhri, joka pakotetaan luovuttamaan maansa ja arvonsa kruunulle. Kun hänet leimataan lainsuojattomaksi ja hän salaa nimensä ja ottaa uuden, Robin Hood, hän huiputtaa normannivihollisiaan, voittaa kauniin Marian-neidon (Uma Thurman) sydämen, ja hänestä tulee sorrettujen saksien suuri sankari. Kun prinssi Juhanan sotilaat lähestyvät häntä ja Marian-neitoa ollaan pakottamassa naimisiin hänen suurimman vihamiehensä kanssa, Robin Hoodin on ryhdyttävä toistaiseksi rohkeimpaan tekoonsa.