Ruma Ankanpoikanen
Ankanpoikasen perhe alkaa vieroksumaan häntä, koska hän ei ole kuin muut ankanpoikaset. Muut linnut ja eläimet eivät myöskään hyväksy häntä. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun kaunis joutsen emo päättää adoptoida ankanpoikasen.