The Nutcracker
On jouluaatto, ja nuori Clara-tyttö haluaa valvoa ja leikkiä Pähkinänsärkijä-nukellaan, mutta hänen täytyy mennä nukkumaan. Kun muut ovat nukahtaneet, hän hiippailee alakertaan leikkimään nukkensa kanssa. Clara nukahtaa ja näkee taianomaisen unen: Hiirikuningas kidnappaa hänet, mutta Pähkinänsärkijä-nukke – unessa komea prinssi – pelastaa hänet.