Tulivaunut
Sosiaaliset paineet ja yksityiselämän vastoinkäymiset vainoavat kahta hyvin erilaista brittiläistä urheilijaa, matkalla kunniaan vuoden 1924 Pariisin olympialaisissa.
Tämä neljällä Oscarilla – muun muassa parhaasta elokuvasta – palkittu, kansainvälisesti ylistetty teos kertoo tositarinan kahdesta brittiläisestä pikajuoksijasta, jotka kilpailevat kullasta vuoden 1924 Pariisin olympialaisissa. Tarmokas juutalaissukuinen urheilija Harold Abrahams juoksee selättääkseen ennakkoluulot ja saavuttaakseen henkilökohtaista mainetta, kun taas hänen kilpailijansa Eric Liddell, harras skotlantilainen lähetyssaarnaaja, kilpailee Jumalan kunniaksi.