Tulva
Eteläisen Afrikan sydänmaiden aavikolta löytyy ihme: Botswanan Okavangon suisto. Se on maailman lajirikkaimpia alueita, joka käy vuosittain läpi mahtavan muuntautumisen aavikosta veden ihmemaailmaksi. Monille lajeille tulvat ovat elinehto. Toisille ne aiheuttavat kovia koettelemuksia. Mutta tämä Afrikan suuri tulvasykli ohjaa kaikkea elämää.