Kohtalon kolhut
Kuvaelma on turmeltu ja sitä täytyy suojella, mutta on tanssiaisilta ja uudella Piiripaašilla, Sebillä, on treffit! Taralla on idea, jolla pelastaa sekä kuvaelma että tanssiaiset.
Tanssiaisiltana kyläläiset järkyttyvät nähdessään kuvaelmaan ommellun kammottavan, mustan ennustuksen. Suojellakseen kuvaelmaa Piiri asettaa huoneen ympärivuorokautiseen vartiointiin. Vartio on Piiripaašin tehtävä, joten Sebin täytyisi jäädä pois tanssiaisista! Tara kutsuu esiin piiripaaši Chessin esiin kuvaelman repeämästä. Chess on kuitenkin kiinnostuneempi tanssiaisista, joten joukkio piilottaa kuvaelman paikkaan, josta kukaan ei löydä sitä... ennen kuin Chess vahingossa johdattaa Perustajat suoraan sen luokse.