Oivat urhot
Erik liittyy oppilaiden salaseuraan. Seurassa pysyminen vaatii aina vain vaarallisempia yllytystehtäviä. Erikin ystävät yrittävät varoittaa, että tämä käyttäytyy kuin mäntti.
Kun Erik vahingossa suorittaa koululaisten salaseuran, "Oivien urhojen", pääsykokeeseen liittyvän yllytystehtävän, hän ilahtuu saatuaan vertaistensa aitoa arvostusta. Mutta seuran yllytystehtävät käyvät koko ajan vaarallisemmiksi ja Erikin ystävät yrittävät varoittaa, että hän käyttäytyy kuin ääliö. Ilmenee, että salaseuran perustikin alun perin Erikin vaari, Olaf Haaraparta, ja Erik aikoo seurata päättäväisesti vaarinsa "sankarillisissa jalanjäljissä". Kun hän valmistautuu tähän asti vaarallisimpaan yllytykseen – kallionjyrkänteeltä hyppäämiseen – tajuaako hän kuunnella ystäviään?