Flipante Noa
Noa, erityinen ja kiltti kaksitoistavuotias tyttö saapuu Etelämantereelta opiskelemaan ESKAan. Joka aamu ESKAssa, jopa mitättöminkin yksityiskohta "sivilisaation keskellä", muuttuu hulluksi seikkailuksi Noalle ja hänen erityisille ystävilleen. Kaiken pomppimisen keskellä Noa oppii ystävyyden merkityksen ja olemaan oma itsensä.
Noa, erityinen ja kiltti kaksitoistavuotias tyttö saapuu Etelämantereelta, jossa hänen tutkijavanhempansa työskentelevät, opiskelemaan ESKAan, sisäoppilaitokseen, joka on tarkoitettu skeittaamista, maastopyöräilyä tai muuta pyörillä tapahtuvaa aktiviteettia rakastaville lapsille. Joka aamu ESKAssa, jopa mitättöminkin yksityiskohta "sivilisaation keskellä", muuttuu hulluksi seikkailuksi Noalle ja hänen erityisille ystävilleen. Mukana on myös Noan mielikuvitusystävä Kev, määrätietoinen pingviini, joka ei malta pysyä poissa ongelmista. Kaiken pomppimisen keskellä Noa oppii ystävyyden merkityksen ja olemaan oma itsensä. Häntä valvovat Theresa, koulun arvaamaton rehtori, rullalautailuopettaja Julius sekä Matias ESKAn outo talonmies/jokapaikanhöylä/puutarhuri.