Matka maan keskipisteeseen
Diego ystävineen viettää kesän omalaatuisen löytöretkeilijän, Pompilio Calderónin, leirillä, mistä he löytävät Diegon isoäidille Polalle kuuluvan riipuksen. Ystävykset seuraavat isoäitiä rinnakkaistodellisuuteen ja kokevat uskomattoman seikkailun yrittäessään pelastaa planeetan katastrofilta.
Diego haluaisi kokea videopelien kaltaisen seikkailun tosielämässä. Hän on luova ja utelias poika, keksijä ja ystäväpiirinsä johtaja. Diego ystävineen viettää kesän omalaatuisen ja tunnetun löytöretkeilijän, Pompilio Calderónin, leirillä, mistä he löytävät Diegon isoäidille Polalle kuuluvan riipuksen. Ystävykset seuraavat isoäitiä ja löytävät rauniota ja portaalin Vernen ulottuvuuteen, rinnakkaistodellisuuteen, joka symboloi planeettaamme sellaisen kuin se olisi, jollei ihminen olisi ahneuksissaan tuhonnut sitä. He kokevat uskomattoman seikkailun auttaessaan Polaa tasapainottamaan molemmat ulottuvuudet ja pelastamaan planeetan katastrofilta.