Ariel-merenneito asuu meressä isänsä kuningas Tritonin, siskojensa, Sebastian-ravun ja Pärsky-kalan kanssa. Ariel kohtaa haasteet perheensä ja ystäviensä avulla pelkäämättä edes merinoita Ursulaa.
Yksi Disneyn rakastetuimmista piirroselokuvista saa jatkoa Pieni merenneito -sarjasta, jossa nähdään elokuvan tavoin taidokasta animaatiota sekä vanhat hauskat hahmot. Sarjassa kuullaan myös tuttuja ääninäyttelijöitä, sillä Jodi Benson palaa antamaan äänensä Arielille. Samuel E. Wrightin ääninäyttelemä rakastettu Sebastian-rapu puolestaan joutuu jälleen kunnolla vaikeuksiin, kun Ariel ja liuta uusia hahmoja sukeltavat jälleen seikkailuihin Atlantiksen vedenalaisessa maailmassa.