A „The Reason I Jump” Naoki Higashida, egy nem beszélő autista japán fiú bestseller könyvén alapul. A film Naoki írásait nem beszélő autista emberek történetei köré fonja szerte a világon, elmerítve a közönséget egyedi érzéki világukba, amely tele van intenzitással, gazdagsággal és szépséggel, néha pedig árnyakkal és rémülettel.