Idegen név
Az amerikai születésű, de indiai származású Gogol próbál beilleszkedni New York-i társai közé, annak ellenére, hogy családja nem hajlandó elengedni a hagyományokat.
Elrendezett házasságuk után Ashoke (Irrfan Kahn) és Ashima (Tabu) a tikkasztó Kalkuttából a fagyos New Yorkba repülnek, ahol új életet kezdenek és hamarosan fiuk születik. Ashoke gyors döntést akar hozni, ezért a fiúnak a Gogol (Kal Penn) nevet adja, a híres orosz író után – ez a név a titokzatos múlt és – Ashoke reményei szerint – egy szebb jövő összekötője. Ám Gogol élete nem olyan könnyű, mint ahogyan azt szülei szeretnék. Első generációs amerikai tinédzserként Gogolnak meg találnia saját identitását bengáli gyökerei és amerikai élete között. Miközben Gogol megpróbálja kialakítani az életét – elutasítja keresztnevét, gazdag amerikai lánnyal randizik, építészetet tanul a Yale-en –, szülei ragaszkodnak bengáli hagyományaikhoz. Útjaik azonban folyton keresztezik egymást, ami egyszerre jár komikus és fájdalmas következményekkel... egészen addig, amíg Gogol meg nem kezdi látni a kapcsolatot a szülei által hátrahagyott és az előtte álló új világ között.