Egy nehéz nap éjszakája
Miután bekerülnek az embert próbáló rezidensprogramba, Meredith Grey és négy sebészgyakornok-társa első gyakornoki évében igyekszik megtalálni az egyensúlyt az élet és a Seattle-i Grace klinika munkatempója között.
A gyakornokokat elismert orvosok csapata kalauzolja útján, akik eltökéltek, hogy remek sebészeket akarnak faragni belőlük, bármi áron. Miranda Bailey, a képzésükért felelős szakorvos olyan keménykezű, hogy csak „a Náci” néven emlegetik. Derek Shepherd csélcsap, ám roppant tehetséges sebész, akivel – bár ez tiltott gyümölcs – tagadhatatlanul szexuálisan is vonzódnak egymáshoz Meredith Greyjel. Preston Burke arroganciáját csak sebészi pontossága múlja felül. Mindannyiukat dr. Richard Webber felügyeli, a Seattle-i Grace klinika atyáskodó, ám karakán sebész főorvosa.