Phineas és Ferb legújabb találmánya egy olyan csizma, amely rendkívül gyorssá teszi viselőjét. Candace úgy dönt, hogy felveszi őket, hogy egyszerre két helyen lehessen; Jeremy családi piknikjén, ahol összefut Mrs. Johnsonnal, és a könyvtárban is, ahol megígérte anyának, hogy felolvas a gyerekeknek. Eközben Dr. Doofenshmirtz épületét eladásra bocsátják, így megpróbálja meggyőzni a leendő vevőt, Annabelle-t, akiről kiderül, hogy a család rég elveszett rokona, hogy nem érdemes megvenni./ Miközben meglátogatják a nagyszülőket, a gyerekek úgy döntenek, hogy létrehoznak egy óriási hőlégballont és versenyeznek vele. Eközben Candace-t megihlette Glenda vonatmérnök pozitív hozzáállása, és úgy dönt, hogy "lemond" testvérei lebuktatásáról. A város másik felén Dr. Doofenshmirtz talál egy dodó madártojást, és meg van győződve arról, hogy ez egy vad madárszörny, amely segíthet neki átvenni a három állam területét, de ennek pont az ellenkezőjét fedezi fel, amikor a tojás kikel.