TV-14Audio DescriptionsClosed Captions
Ed Sheeran shares how he planned his rise and had this determination to control his path that led him to global success. Ed talks about falling in love with his old friend Cherry and writing his iconic love song, “Perfect” about her. Ed is at his peak of his goals, but then unscheduled events intervene. Cherry gets life-altering news and Ed quickly realizes that plans can change in an instant.
Ed Sheeran explains the unwavering work ethic that has driven his global success. With exclusive footage of his teenage years, Ed describes how he planned his unlikely success. When he was ignored by the music industry he started to play in unexpected settings until this determination brought him into contact with media entrepreneur Jamal Edwards in 2010. Together, they used the burgeoning internet to find their audience. “The A Team” breaks America but for Ed something was still missing. Ed shares the story behind his iconic love song, “Perfect” about his old school friend and now wife Cherry which tells of their romantic love story. Ed seems to have everything, until Cherry gets life-altering news and Ed quickly realizes that plans can change in an instant and he will have to adapt.