TV-PGAudio DescriptionsClosed Captions
Legendary animator Eric Goldberg sketches Disney’s most iconic characters. As he remembers favorite past moments over his time at Walt Disney Animation Studios, Eric chronicles his illustrious career which includes being one of the few entrusted to draw Mickey Mouse, collaborating with Robin Williams on his role in Aladdin, and creating artwork for the grand opening of the Shanghai Disney Resort.
Legendary animator Eric Goldberg sketches Disney’s most iconic characters. As he remembers favorite past moments over his time at Walt Disney Animation Studios, Eric chronicles his illustrious career which includes being one of the few entrusted to draw Mickey Mouse, collaborating with Robin Williams on his role in Aladdin, and creating artwork for the grand opening of the Shanghai Disney Resort. Whether it’s walking down the hallowed halls with his artwork on display or sitting at his desk, the principles that Walt Disney instilled in the company are never far away as Eric continues the time-honored tradition of animation.