Genesis
Our rock is special — it’s alive. Somehow our planet cooked up stardust and made life. But how did that begin and is it likely elsewhere?
Our rock is special — it’s alive. Though the building blocks of life are common across the universe, life is rare. So what is it about planet Earth that sets it apart? This is the story of dynamic forces and crazy coincidences that took a bunch of dead ingredients and transformed them into something as wondrously intricate as life. And if it happened here, could it happen elsewhere?