Haunted Mansion
Welcome, foolish mortals, to the Haunted Mansion — enter if you dare! When Walt Disney developed the attraction, he didn't specify if it should be funny or scary, and so it became a perfect blend of both. Haunted Mansion proved so popular that it inspired several iterations, including the chilling Phantom Manor at Disneyland Paris and the weird and wonderful Mystic Manor at Hong Kong Disneyland.