TV-PGAudio DescriptionsClosed Captions
In summer 1940, Great Britain stood alone against the Nazis. Now we uncover the wrecks that reveal the truth behind the Battle of Britain.
In summer 1940, Adolf Hitler had just conquered France, and only 20 miles of sea separated him from his next target: Great Britain. The mighty Luftwaffe was sent to bomb Britain into submission, destroy the Royal Air Force and set the stage for seaborne invasion. Now, we uncover the wrecks of planes and ships to reveal the truth behind the Battle of Britain.