Valkyrie
Debuting in Thor: Ragnarok, Valkyrie was introduced as a rugged “Scrapper” who captured other warriors and sold them for “units.” But it was soon revealed that Valkyrie was once part of an elite fighting force sworn to protect Asgard. When Valkyrie discovered that her former home was again under threat from evil, the noble warrior was reborn and ultimately appointed king of New Asgard.
Debuting in Thor: Ragnarok, Valkyrie was introduced as a rugged “Scrapper” who captured other warriors and sold them for “units.” But it was soon revealed that Valkyrie was an Asgardian like Thor, and she was once part of an elite fighting force sworn to protect Odin’s throne. Long ago, Valkyrie left Asgard behind after a bitter defeat at the hands of Hela: Thor’s sister and the Goddess of Death. When it was discovered that Hela had returned to torment Valkyrie’s people and former home, the noble warrior was reborn: She agreed to help save Asgard from tyranny and evil. LEGENDS recounts still more of Valkyrie’s surprising journey: from fighting alongside the Avengers to thwart Thanos, to ultimately being appointed king of New Asgard.