En pingles dagbok: Rodrick ruler
De opprørske påfunnene til den engstelige, katastrofeutsatte ungdomsskoleeleven Greg Heffley fortsetter, denne gangen med fokus på det kompliserte forholdet til storebroren Rodrick. Greg møter en av sine største utfordringer hittil: å overleve en helg alene med Rodrick og hans voksende liste med regler.