Et godt år
Russell Crowe spiller en suksessfull bankmann som får livet endret når han arver en vingård og reiser til Frankrike, hvor han blir møtt av barndomsminner og en vakker kvinne.
En obligasjons-megler i London arver et slott i Provence som han har til hensikt å selge umiddelbart, men etter et besøk på den nye eiendommen hans, utsetter han å vende tilbake til bylivet når han blir forelsket i en fortryllende fransk kvinne, blir viklet inn i en tvist om eierskapet med en nyfunnet fetter, og avdekker et plot av bonden som leier land på eiendommen om å selge en fantastisk vin mannen har produsert i det skjulte.