Europe's Largest Desert
I det tørre landskapet nær Pyreneene, med lite regn og ubarmhjertig vind, trives et helt spesielt økosystem. Til tross for det månelignende landskapet, vedvarer livet, og viser bemerkelsesverdig motstandskraft. Denne dokumentaren utforsker den skjøre balansen mellom overlevelse og motgang, og avslører den skjulte kampen i et røft miljø der bare de tøffeste skapningene overlever.