Glory Road
Dette er den spennende og inspirerende historien om laget som endret college-basketball, og nasjonen, for alltid. Trener Don Haskins fra Texas Western University står imot normalen ved å ganske enkelt la de beste spillerne få spille. Det fører til historiens første afroamerikanske lag i en tubulent politisk tid, og deres usannsynlige suksess skaper stort sjokk når Miners kommer til finalen.