High School Musical 3: Senior Year
Det nærmer seg skoleslutt for sisteårselvene Troy, Gabriella, Sharpay, Chad, Ryan og Taylor og tanken på å gå hver sin vei får Wildcats til å tenke at de må gjøre noe minneverdig. Sammen setter de opp en vårmusikal som reflekterer håp og tanker om fremtiden og oppveksten de har hatt. Men hvordan vil drømmene, romansene og vennskapene ende når året er over?